ΥΓΕΙΑ

ο καφές...και η αφυδατωση..ΠΟΥ ΚΑΙ ΤΙ.....

Καθετί που πίνουμε, από το νερό και τους χυμούς φρούτων μέχρι τα αναψυκτικά και τα αλκοολούχα ποτά, έχει φυσική διουρητική δράση. Το πόσο καλό ενυδατικό μέσο είναι ένα ρόφημα ή ποτό έναντι ενός άλλου εξαρτάται από την αναλογία της ποσότητας που καταναλώνουμε και της ποσότητας που απορρίπτει ο οργανισμός μας, ώστε να διατηρηθεί ένα υγιές ισοζύγιο υγρών στο σώμα.
Το αλκοόλ, για παράδειγμα, έχει ισχυρή διουρητική δράση, με αποτέλεσμα να απορρυθμίζει την επάρκεια υγρών και ηλεκτρολυτών, ενώ παράλληλα (σε μεγάλες ποσότητες) εμποδίζει τον οργανισμό να απορροφήσει το νερό.
Ο καφές και τα λοιπά καφεΐνούχα ροφήματα δεν οδηγούν σε αντίστοιχης κλίμακας αρνητικές επιδράσεις, επομένως δεν θεωρείται ότι αφυδατώνουν επικίνδυνα τον οργανισμό.
Ο επίμονος μύθος ότι ο καφές προκαλεί αφυδάτωση έχει καταρριφθεί στο πλαίσιο διάφορων επιστημονικών μελετών. Μια μελέτη του 1928 υπέδειξε ότι η καφεΐνη έχει αξιοσημείωτη διουρητική δράση μόνο μετά από μακρά αποχή (δύο μήνες) ακόμη και σε μικρή δόση (περίπου μισό φλιτζάνι καφέ που αντιστοιχούσε σε 0,5 mg καφεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους). Ωστόσο, όταν η κατανάλωση καφεϊνούχων ροφημάτων είναι συστηματική παρατηρείται αυξανόμενη αντοχή του οργανισμού στην καφεΐνη και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα (μετά από μόλις τέσσερις ημέρες).
Μια άλλη μελέτη του 2005 κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι η καφεΐνη δεν συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην αφυδάτωση του οργανισμού και, τέλος, μια πιο πρόσφατη μελέτη του 2016, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση American Society for Nutrition, έδειξε ότι ο καφές, το τσάι, τα αναψυκτικά, το νερό και τα αθλητικά ποτά οδηγούν στον ίδιο βαθμό σε κατακράτηση υγρών.
ΚΑΦΕΣ
- Ο καφές σε μέτριες ποσότητες, βελτιώνει τη νοητική λειτουργία του ανθρώπου και έρευνες που έγιναν (μιλάμε πάντα για μέτριες ποσότητες και όχι για υπερκατανάλωση) έδειξαν ότι άτομα που πίνουν καφέ έχουν 80% λιγότερο κίνδυνο να νοσήσουν από Πάρκινσον.

- Ο καφές βοηθάει στο να μην εμφανισθεί καρκίνος στο παχύ έντερο. Έρευνες έδειξαν ότι 2 - 3 φλυτζάνια την ημέρα μειώνουν κατά 25% τον κίνδυνο αυτό.

- Καφές και Διαβήτης: Πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι άτομα που καταναλώνουν συχνά καφέ, έχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης τύπου ΙΙ Διαβήτη, σε σχέση με άτομα που δεν καταναλώνουν καθόλου καφέ.

- Είναι γνωστό ότι μικρές ποσότητες καφεΐνης βοηθούν στη κεφαλαλγία, και τις ημικρανίες.

- Ο καφές σε μικρές ποσότητες έχει αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό μας.

Η καφεΐνη είναι μια ουσία που δρα διεγερτικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα, αυξάνει τα επίπεδα της ντοπαμίνης, και αυξάνει επίσης και τα επίπεδα της αδρεναλίνης, κρατώντας μας σε εγρήγορση.

- Όταν πίνουμε καφέ ακόμη και μικρή ποσότητα, η αδρεναλίνη μπορεί να αυξήσει τους παλμούς της καρδιάς μας και να νιώσουμε αρρυθμίες. Επίσης, η κατανάλωση καφέ αυξάνει την αρτηριακή πίεση.

- Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει εθισμό. Αλήθεια πόσοι από εμάς το πρώτο που ζητάμε αμέσως μόλις ξυπνήσουμε είναι ένα φλιτζάνι καφέ;

- Κάποιοι μιλούν και για αφυδάτωση του οργανισμού όταν προσλαμβάνουμε μεγάλες ποσότητες καφέ.

-Στρες και ευερεθιστικότητα. Ακριβώς επειδή δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα του οργανισμού, μεγάλες ποσότητες καφέ μπορεί να έχουν αρνητικές συνέπειες. Σε έρευνα που έγινε, το 50% των ανθρώπων που έβαζαν καφεΐνη στον οργανισμό τους, παραδέχτηκαν ότι είχαν στρες και πολλές φορές στη δουλειά τους, ασυγκράτητα νεύρα.

- Ο καφές περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Κ που επιφέρει πήξη του αίματος. Εν δυνάμει λοιπόν μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό η θρομβώσεις.

Σε όλες τις περιπτώσεις αναφερόμαστε στην υπερκατανάλωση καφέ. Όταν καταφέρουμε να πίνουμε 2-3 φλιτζάνια την ημέρα, τα θετικά του καφέ εκμηδενίζουν τα αρνητικά του. Και μια συμβουλή για τους εθισμένους. Εάν αποφασίσετε να τον κόψετε “μαχαίρι” μπορεί να παρουσιάσετε συμπτώματα στέρησης. Αϋπνίες, νεύρα, ένταση και διάφορα άλλα. Καλό θα ήταν λοιπόν η διακοπή να γίνει σταδιακά και να μειώνεται μέρα με τη μέρα.
ΣΑΝΟΥΤΟΣ

About labros giotis

Από το Blogger.